Nacionaliniai mokymai „Tarpkultūrinis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“

Gruodžio 1 d. vyko Klaipėdos universiteto vykdomo „Erasmus+“ programos (KA2) Strateginės partnerystės tarptautinio projekto „I have rights“ (Nr.2015-1-IT02-KA201-015133) nacionaliniai mokymai „Tarpkultūrinis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“ Lietuvos mokytojams iš Alytaus, Alytaus r. Daugų, Prienų r. Balbieriškio, Kauno, Panevėžio, Vilniaus, Druskininkų, Varėnos, Raseinių r. Ariogalos, Šiaulių r. Kužių, Klaipėdos r. Gargždų, Lapių, Klaipėdos mokyklų. Į mokymus atvyko dalyviai iš visos Lietuvos, nes daugėjant mokinių iš kultūriškai skirtingų šeimų tarpkultūrinis ugdymas tampa vis aktualesnis ugdymo įstaigoms.

 

Mokymus vedė Klaipėdos universiteto HUMF Pedagogikos katedros prof. dr. Ilona Klanienė, projekto dalyvės, kurios stažavosi Italijos Sienos universitete: Klaipėdos „Versmės“, Klaipėdos „Gabijos“, Klaipėdos „Verdenės“, Klaipėdos Gedminų progimnazijų direktoriaus pavaduotojos ugdymui Jurgita Petkutė-Jevstafjeva, Aušra Gavšinienė, Aurelija Kurmiuvienė, Asta Jankauskienė.

Asta Jankauskienė pristatė vykdomo  projekto „I have rights“ tikslus, veiklas, metodinę priemonę pedagogams, kurią sukūrė projekte dalyvaujančių  šalių mokslininkai ir praktikai. Prof. dr. Ilona Klanienė pristatė vaiko teisės į nediskriminavimą užtikrinimo teorinius pagrindus, projekto metu vykdyto tarptautinio tyrimo rezultatus. Profesorė akcentavo, kad tyrimo išvados pagrindžia vaikų teisinio švietimo mokykloje, mokytojų tarpkultūrinės kompetencijos tobulinimo poreikį. Po to vyko praktinis aktyvių, tarpkultūrines kompetencijas ugdančių metodų pristatymas, praktinis taikymas. Išbandžius kiekvieną metodą, dalyviai reflektavo, aptarė metodo teikiamą efektyvumą ugdymo procese, taikymo aspektus. Mokymų dalyviai puikiai įvertino mokymus.