Pereiti prie turinio

Gegužės 15 d., minint Tarptautinę šeimos dieną, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie SADM organizuoja nemokamas nuotolines paskaitas visoms Lietuvos šeimoms. Interaktyvias paskaitas, kurių metu tiesiogiai bus galima užduoti klausimus ir gauti atsakymus į rūpimus klausimus, ves žinoma psichologė dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė. Paskaitos bus tiesiogiai transliuojamos internetu, tad iš anksto užsiregistravusios šeimos jas galės stebėti iš bet kurio šalies krašto.

Šios iniciatyvos tikslas – pasveikinti visas šalies šeimas su Tarptautine šeimos diena ir atkreipti jų dėmesį į vaikų emocinę ir psichologinę gerovę šeimose, jų pagrindinių poreikių išpildymą, tėvų santykius ir bendravimą su vaikais, pozityvų atžalų auklėjimą ir racionalų iššūkių šeimoje sprendimą.

„Didelį dėmesį šiose paskaitose skirsiu vaikų globos bei įvaikinimo temoms, kuriose kalbėsiu apie suaugusiųjų pasirengimą globai/įvaikinimui, akcentuodama, kodėl tai yra svarbu, kokius savo pajėgumus ir gebėjimus šeima turi įsivertinti ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant, kad kartą tėvų globos netekęs vaikas neišgyventų pakartotinių netekčių ateityje dėl nesėkmingos globos“,  – teigia lektorė dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė.

Nuotolinių paskaitų metu taip pat bus pasakojama apie padrąsinimą šeimoms priimti specialistų siūlomą pagalbą, susidūrus su sunkumais globojant vaikus ar juos įsivaikinus. Psichologė paaiškins, kas yra tėvų globos netekęs vaikas, kokias netektis ir traumas jis atsineša, ir kodėl „už gerą mokama blogu“, kol įveikiamos visos neigiamos patirtys bei skaudūs išgyvenimai. Taip pat ji atskleis, kaip formuojasi ir mezgasi vaiko pasitikėjimas suaugusiu žmogumi, kaip vystosi jo prieraišumas ir kodėl esminis vaiko poreikis yra ne gražus kambarys ir žaislai, o saugus emocinis ryšys su suaugusiu žmogumi, kuris lydės jį į gyvenimą.

Dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė – lektorė, psichoterapeutė, Psichologinės paramos ir konsultavimo centro direktorė. Ji domisi apie suaugusiojo psichologiją, konsultuoja suaugusiuosius, vaikus ir šeimas, kalba apie krizių įveikimą, kuria ir įgyvendina prevencines bei reabilitacines programas.

 

Nuotolinės paskaitos bus transliuojamos Youtube kanale. Norint stebėti ir dalyvauti paskaitose, būtina iš anksto užpildyti specialiai šiam renginiui sukurtame puslapyje esančią registracijos formą.

Visa paskaitų informacija ir registracija: https://psichologes-paskaitos-tevams.eventon.lt/

Paskaitų data ir laikas: 2020 m. gegužės 15 d. (penktadienis), 13.00-15.30 val.

VLTF tapo asocijuotu projekto "OFF-BOOK" partneriu.

Projektą vykdo Klaipėdos universitetas kartu su partneriais iš Italijos ir Rumunijos, jo tikslas – skatinti patirtinį ugdymą mokyklose, taikant Teatro laboratorijos metodus diskriminacijos ir  Ankstyvojo pasitraukimo iš švietimo sistemos problemoms spręsti.

Birželio 16 d. 10 val. Švietimo ateities forumas švietimo atstovus - mokytojus ir ne tik, pakvietė į diskusiją „Kas yra geras mokytojas“

Organizaciniai rėmėjai:
Vilniaus kolegijos Pedaogikos fakultetas, asociacija “Kitoks vaikas”, katalikiškas vaikų darželis “Mažutėliams”, Karalienės Mortos mokykla, Vaikystės sodas

VLTF į šį renginį delegavo Dalią Jakulytę
Pažymėjimas

Plačiau apie renginį -
Švietimo ekspertai diskutavo koks turėtų būti ateities mokytojas

Gruodžio 1 d. vyko Klaipėdos universiteto vykdomo „Erasmus+“ programos (KA2) Strateginės partnerystės tarptautinio projekto „I have rights“ (Nr.2015-1-IT02-KA201-015133) nacionaliniai mokymai „Tarpkultūrinis ugdymas: iššūkiai ir galimybės“ Lietuvos mokytojams iš Alytaus, Alytaus r. Daugų, Prienų r. Balbieriškio, Kauno, Panevėžio, Vilniaus, Druskininkų, Varėnos, Raseinių r. Ariogalos, Šiaulių r. Kužių, Klaipėdos r. Gargždų, Lapių, Klaipėdos mokyklų. Į mokymus atvyko dalyviai iš visos Lietuvos, nes daugėjant mokinių iš kultūriškai skirtingų šeimų tarpkultūrinis ugdymas tampa vis aktualesnis ugdymo įstaigoms.

 

Mokymus vedė Klaipėdos universiteto HUMF Pedagogikos katedros prof. dr. Ilona Klanienė, projekto dalyvės, kurios stažavosi Italijos Sienos universitete: Klaipėdos „Versmės“, Klaipėdos „Gabijos“, Klaipėdos „Verdenės“, Klaipėdos Gedminų progimnazijų direktoriaus pavaduotojos ugdymui Jurgita Petkutė-Jevstafjeva, Aušra Gavšinienė, Aurelija Kurmiuvienė, Asta Jankauskienė.

Asta Jankauskienė pristatė vykdomo  projekto „I have rights“ tikslus, veiklas, metodinę priemonę pedagogams, kurią sukūrė projekte dalyvaujančių  šalių mokslininkai ir praktikai. Prof. dr. Ilona Klanienė pristatė vaiko teisės į nediskriminavimą užtikrinimo teorinius pagrindus, projekto metu vykdyto tarptautinio tyrimo rezultatus. Profesorė akcentavo, kad tyrimo išvados pagrindžia vaikų teisinio švietimo mokykloje, mokytojų tarpkultūrinės kompetencijos tobulinimo poreikį. Po to vyko praktinis aktyvių, tarpkultūrines kompetencijas ugdančių metodų pristatymas, praktinis taikymas. Išbandžius kiekvieną metodą, dalyviai reflektavo, aptarė metodo teikiamą efektyvumą ugdymo procese, taikymo aspektus. Mokymų dalyviai puikiai įvertino mokymus.

VLTF tapo asocijuotu projekto "I Have Rights" partneriu.

Projektą Lietuvoje vykdo Klaipėdos universitetas.

Projekte dalyvaujančios Lietuvos mokyklos:
Kauno Aleksandro Puškino gimnazija
Klaipėdos „Gabijos“ progimnazija
Klaipėdos „Verdenės“ progimnazija
Klaipėdos „Versmės“ progimnazija
Klaipėdos Gedminų progimnazija
Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija
Klaipėdos Prano Mašioto progimnazija

Kiti asocijuoti partneriai
Dvasinės pagalbos jaunimui centras
Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras